Onderweg naar Agra - Reisverslag uit Agra, India van Olie&Sonja - WaarBenJij.nu Onderweg naar Agra - Reisverslag uit Agra, India van Olie&Sonja - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Agra

Door: Sonja en Olha

Blijf op de hoogte en volg Olie&Sonja

03 November 2012 | India, Agra

Hallo allemaal,

In Jaipur hebben we veel mooie stoffen gezien, daar is Jaipur het beste in, in het maken van mooie stoffen. Maar ook tapijten en leren schoenen van kameel. Als je hier grote tapijten koopt, worden deze naar Nederland vervoerd, dan heb je geen last van overgewicht. Goed bedacht, want zij vermelden dat dit in de prijs inbegrepen is, ja ja.
Daarnaast worden er veel beelden gemaakt van marmer. Prachtige beelden van klein naar heel groot. Jammer dat het te veel weegt.

In ieder geval hebben we vanmorgen prachtige Pink City achter ons gelaten en naar Agra vertrokken.

Na 6 ,5 uur rijden zijn we gearriveerd in Agra: stad van Taj Mahal. Het viel mee vandaag met het verkeer omdat het zaterdag is en veel mensen bereiden zich voor viering van Divali. Divali is een lichtjes feest en wordt op 10 november gevierd. Best jammer dat we het niet mee kunnen maken.

Morgen ochtend om 6 uur gaan we naar Taj Mahal. Eerste indruk van Agra: er valt niet zo veel te zien hier. Hotel is goed, behalve het uitzicht dan. Zwembad is aanwezig , maar lijkt mij niet slim om daarin te zwemmen.
Bij aankomst in Agra gingen we pinnen , maar het lukte steeds niet, ik kreeg melding dat het limiet is bereikt, maar het kon niet omdat ik vandaag nog niets heb gepind. Wat blijkt: per dag kun je max 10.000RS pinnen, afhankelijk van koers is ong € 140 .

Onderweg naar Jaipur zie je veel boeren op het land werken. In omgeving van Jaipur bewerken de boeren hun land handmatig. In de buurt van Agra zie je meer tractors en andere machines. Kamelen worden ook ingezet voor alle zware werk.
Op de weg lopen hier niet alleen de koeien , maar ook apen.

Er wordt veel aan de wegen gewerkt en je ziet dat men bruggen aan het bouwen is. Meeste werk wordt ook handmatig gedaan. Het is een land in opbouw, er worden veel gebouwen gerestaureerd en aangebouwd.

In ieder geval we zijn veilig n Agra aangekomen en onderweg hebben we een tussen stop gemaakt bij Father Sikri ( alls ik het goed schrijf).
Father Sikri is een verlaten stad. Deze is ooit gebouwd door de koning voor zijn 3 vrouwen . 1 vrouw was Hindoestaans, 2de vrouw was Christen en derde moslim. Na 4 jaar te hebben gewoond in deze stad , heeft iedereen de stad verlaten omdat er niet voldoende drinkwater aanwezig was. Een indrukwekkend verhaal en om in zo'n stad te kunnen lopen en te bezichtigen.

Tot zover .....vandaag rustdag
tot morgen allemaal.
Sonja en Olha

• 03 November 2012 - 16:29

Oma V.d.Wiel:

Hallo Sonja en Olha,

We hebben de foto's gezien en zijn erg leuk!
    Fijn dat jullie zo genieten!
    Veel plezier en een goede reis terug.
    Vele groeten en liefs van
    Oma v d Wiel