Op stap in Agra - Reisverslag uit Delhi, India van Olie&Sonja - WaarBenJij.nu Op stap in Agra - Reisverslag uit Delhi, India van Olie&Sonja - WaarBenJij.nu

Op stap in Agra

Blijf op de hoogte en volg Olie&Sonja

06 November 2012 | India, Delhi

Gisteren middag zijn we op stap geweest in Agra. We waren op zoek naar een speciale cadeau voor iemand. We hebben tot op heden nergens kunnen vinden: in Delhi niet en in Jaipur niet. Een lokale verkoper heeft aangegeven dat hij weet waar het te koop is. Oke. Hij wilde eerst zelf gaan halen met onze geld en over 1 uur zou hij terug komen. Nou, dat dacht ik niet. We hebben gezegd dat we met hem mee gaan.

Hij belde zijn zoon op en deze kwam met een brommer. Voorstel was om met zijn drieën op 1 brommer te gaan, heel gebruikelijk in India. Maar toen zei de verkoper dat hij bang was voor politie controle. Dus toch met tuk tuk gaan.
Vervolgens wilde hij dat we tuk tuk gingen betalen. Nee, je regelt het maar. Want toeristen betalen denken we 10 x meer dan lokale bevolking voor tuk tuk.

We met zijn drieën in tuk tuk en rijden maar door de drukke straten van Agra. We hebben door verschillende wijken gereden en het was indrukwekkend om te zien hoe de mensen echt wonen. Hygiëne is in ieder geval ver te zoeken. We hebben geen foto's gemaakt , aangezien we de camera niet bij ons hadden.

Verder leuk om te vertellen dat hij Russisch tegen OLha sprak en moeder heeft niet vertelt dat zij Hindi verstaat. Na een reis van ongeveer 20 minuten zijn we op de een of andere lokale markt gearriveerd , naast een hindoe tempel. De verkoper bedonderde ons waar we bij stonden , want moeder kon alles verstaan. Ook zeiden ze dat Olha een moeilijke koper is, aangezien zij aan het onderhandelen was.

Al met al een avontuurlijke uitstapje en we hebben ook gevonden wat we zochten.
tot later